Selasa, 16 Jun 2009

-HaRi KiaMaT-


AMARAN dari ALLAH ...DIDALAM MULUT BAYI.... - please read!!!.. TRUE STORY
Begini ceritanya.... Sahabat saya tu seorang guru di salah sebuah sekolah di Malaysia.Dia mempunyai seorang kawan Cina yang sama mengajar dengannya. Kawan cinanya berkata, dia telah terbaca berita di akhbar cina baru-baru ini yang menyatakan ada seorang bayi cina yang baru dilahirkan dalam keadaan mulutnya seperti berjahit tetapi tiada kesan jahit dimulutnya hanya mulutnya sahaja yang tertutup rapat. Jadi doktor bersepakat untuk membedah atau membelah mulut bayi tersebut. Ketika dalam pembedahan, mulutnya berjaya dibedah tetapi ada sesuatu yang amat memeranjatkan yang berada di dalam mulut bayi tersebut. Apa yang ditemui oleh doktor tersebut ada sehelai kertas yang didalam kandungannya bertulis dalam tulisan cina. Didalam kertas tersebut telah menyebut dalam bahasa cina yang bermaksud "Ingatlah wahai manusia sesungguhnya hari kiamat akan menjelma tidak lama lagi". Maka terperanjatlah doktor cina tersebut. Ini kerana mulut bayi tersebut memang tertutup sejak dilahirkan, tidak mungkin seseorang manusia boleh menetaknya ketika bayi tersebut yang masih dalam kandungan lagi??? hanya ALLAH sahaja yang mampu melakukannya... Tiada bukti mengatakan ada orang yang meletakkan kertas kecil tersebut. Ini terbukti bahawa kuasa Allah Yang Maha Besar menciptakan bayi tersebut sedemikian rupa untuk memberi maklumat kepada manusia tentang ketibaan hari kiamat. sesungguhnya Allah Maha Berkuasa Untuk Memberikan masa agar kita dapat bertaubat. Dengan ini juga membuktikan Allah sebenarnya masih sayangkan kita kerana telah memberi maklumat tersebu..

Adakah anda percaya? dalam keadaan ini renungi lah kisah zaman Rasulullah S.A.W..

Allah telah memberi petunjuk kecil tentang tanda-tanda hari kiamat sejak zaman nabi-nabi dulu lagi. Contohnya lelaki berkahwin sesama lelaki dan sebaliknya. Dalam Al-Quran sendiri telah mengatakan bahawa tanda-tanda hari kiamat ialah apabila orang islam sendiri yang membenci islam dan menentangnya. Jadi secara amnya hari kiamat akan menjelma tidak lama lagi tapi kita tidak tahu bila ia akan berlaku...

Jadi sam-samalah kita renungkan sesungguhnya berita itu merupakan bonus daripada Allah terhadap manusia agar bersiap sedia untuk menanti ketibaan hari kiamat. Salah satu tanda kiamat iaitu akan berlaku gempa bumi di tiga tempat iaitu timur tengah, barat dan timur.

sama-sama kita renungkan buktinya jelas makin nyata dari hari ke hari.


"Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"
(Sabda Rasulullah SAW)

"Nescaya Allah memperbaiki bagimu
amalan-
amalanmu dan mengampuni bagimu
dosa-dosamu.

Dan barangsiapa mentaati
Allah
dan
Rasul-Nya, maka
sesungguhnya
ia telah mendapat kemenangan yang besar.

(Surah Al-Ahzab:71)

-wallahua'lam

Tiada ulasan: